palkkiointijärjestelmä

LähiTapiolan vakuutusmyyjille mobiilipalvelu

LahiTapiolan logo

Digitaalinen myyntitarina auttaa myyjiämme puhumaan työkykyasioista kokonaisuutena, ei vain vakuutuksista.”

Sari Seppi-Laitinen, palvelujohtaja, LähiTapiola

 Asiakkaan haasteet

  • LähiTapiola halusi kasvattaa yritysmyyntiä, uudistaa myyntitarinaansa ja auttaa myyjiä onnistumaan entistä paremmin. Tarvittiin yksi selkeä, työkyvyn johtamisen tukeen perustuva tarina yritysten henkilövakuutusten myyntiin.
  • Uudistus vaati vakuutusmyyjiltä ajattelu- ja toimintatapojen muutosta.
  • Tarvittiin uudenlaista digiratkaisua, joka toimisi yhdessä olemassa olevien tietojärjestelmien kanssa.

Ratkaisumme

  • CGI:n ja LähiTapiolan yhdessä omistama LTC-Otso kehitti myyjien käyttöön mobiilityökalun asiakastapaamisiin.
  • Ratkaisussa myyjän tukena on tabletilla tai kannettavalla toimiva digitaalinen tarina, jota seuraamalla koko kuvan esittely on helppoa. Työkalulla myyjä voi hakea relevanttia taustatietoa esimerkiksi alan tilastoista ja yrityksen henkilöstöstä.

Toteutuneet hyödyt

  • LähiTapiolan 400 myyjää ympäri Suomea saavat konseptin ja asiakashyödyistä lähtevän välineen henkilövakuutusten myyntiin.
  • Paperityö vähenee, aikaa säästyy.
  • Myyjät omaksuvat uusia välineitä ja työ tehostuu
  • LähiTapiolan kilpailukyky yritysten henkilövakuuttamisessa paranee entisestään.

Miksi LTC-Otso?

Kun LähiTapiola halusi edetä työkykypalvelunsa kanssa ideasta käytännön toteutukseen, CGI:n kanssa perustettu yhteisyritys LTC-Otso oli hyväksi todettu valinta kumppaniksi. Läheinen yhteistyö ja CGI:n pitkä kokemus vakuutusalan IT-järjestelmistä teki prosessista jouhevan ja auttoi toteuttamaan ratkaisun, joka toimii todellisessa myyntitilanteessa parhaiten.