LähiTapiolan bonuslaskurista tuli autoilijoiden suosikki

23.05.2017 / 12:08

Bonuslaskuri ja uudet autovakuutustuotteet kaksinkertaistivat LähiTapiolan verkkopalvelun kävijämäärät edellisvuoden vastaavaan aikaan verrattuna. Uusasiakasmyynti kasvoi noin kolmanneksen. Laskurin toteutuksesta vastasi IT-palveluyhtiö CGI.

LähiTapiolan verkkosivuilla toimiva bonuslaskuri on ensimmäinen laatuaan Suomen autovakuutusmarkkinoilla. Laskuri hakee henkilötunnuksen mukaan vakuutusalan yhteisestä tietopankista autoilijan vakuutushistorian sekä Trafista hänen ajokorttitietonsa.

Kriteereinä ovat henkilökohtainen vahinkohistoria ja ajokorttilisä. Tietojen perusteella järjestelmän algoritmi laskee kullekin henkilökohtaisen bonuksen sekä ennusteen sen kehittymisestä. Maksimibonus voi olla 80 prosenttia. Bonuslaskurista pääsee siirtymään suoraan ostosovellukseen, joka tekee asiakkaalle vakuutustarjouksen.

”Bonukset ovat keskeinen osa vakuutuksen hinnan muodostumisessa. Laskuri näyttää sekunneissa sekä tämänhetkiset bonusprosentit että ennusteen lähitulevaisuudessa. Asiakkaat ovatkin pitäneet vuoden alussa käyttöön otettua bonuslaskuria vakuutuksen ostoprosessia helpottavana ja nopeuttavana apuvälineenä”, kertoo LähiTapiolan moottoriajoneuvovakuutuksen johtaja Tapani Alaviiri.

Laskuri on yksi osa LähiTapiolan uutta tuotepakettia. Uudistuksen seurauksena vakuutusmaksuun vaikuttavat tekijät ovat aiempaa moninaisemmat, eli käytännössä vakuutusmaksu määräytyy aiempaa yksilöllisemmin. Vakuutusmaksuun vaikuttavat nyt aiempaa tarkemmin kotipaikka, vakuutuksenottajan ikä, ajoneuvon ominaisuudet ja vahinkohistoria.

”Vahingottomuus palkitsee, eli käytännössä ajoneuvon omistajan ajotapa ja oma vahinkohistoria vaikuttavat aiempaa enemmän liikennevakuutuksen hintaan. Mitä pitempään ajat ilman liikennevahinkoja, sitä suuremmat bonukset saat kaikille omistamillesi ajoneuvoille”, Alaviiri tiivistää.

Palvelun toteutuksesta vastannut CGI hyödynsi toteutuksessa ketteriä menetelmiä. Niiden avulla palvelun kehitys sujui vauhdikkaasti ja budjetti pysyi raameissaan.

”LähiTapiolan bonuslaskurissa täyttyy monta digiajan vaatimusta. Se on helppokäyttöinen ja tuottaa selvää arvoa niin autoilijoille kuin vakuutusyhtiöllekin. Lisäksi se perustuu uudenlaiseen, yksilöllisempään tiedonlouhintaan erilaisia tietolähteitä hyödyntämällä”, taustoittaa CGI:n finanssitoimialan palveluista Suomessa vastaava johtaja Kimmo Koivisto.

CGI Suomen uutisiin.

CGI:n tutkimuksen perusteella kuluttajat suhtautuvat varauksellisesti Fintech-yrityksiin

16.12.2016 / 11:01

IT-palveluyhtiö CGI:n tutkimuksen mukaan kuluttajat toivovat pankkipalveluiden pikaista digitalisoitumista. Uusia palveluja odotetaan kuitenkin enemmän omalta pankilta kuin paljon huomiota saaneilta finanssiteknologian uusilta toimijoilta eli niin sanotuilta Fintech-yrityksiltä.

CGI:n tämän vuoden finanssialan kuluttajatutkimuksessa FinTech Disruption in Financial Services selvitettiin kuluttajien suhtautumista erityisesti digitaalisiin palveluihin. Tarkastelun kohteena olivat uudet pankkialan palvelukonseptit, kokonaisvaltainen henkilökohtainen taloudenhoito, mobiilimaksut ja sähköisen asioinnin palvelukokemus.

Tutkimuksen merkittävimmät tulokset: Lisää…

Elo tuo yrittäjien YEL-palvelut mobiiliin

13.12.2016 / 13:31

Työeläkevakuutusyhtiö Elo ja IT-palveluyhtiö CGI kehittivät uudenlaisen mobiilisovelluksen Elon yrittäjäasiakkaille. Jatkossa YEL-vakuutusasioiden hoitaminen onnistuu Yrittäjän mobiililla ajasta ja paikasta riippumatta.

Elo vastaa noin 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä sekä huolehtii 210 000 eläkkeensaajan eläketurvasta. Yritys- ja yrittäjäasiakkaiden kirjo on laaja, ja mobiilisovellus helpottaa etenkin niiden asiakkaiden työeläkeasiointia, joiden pääasiallinen työntekopaikka on jossain muualla kuin toimistossa.

Lisää…

Arkistot: